نظری:

نذر سلامت می تواند بهداشت قشر ضعیف را تامین كند

نذر سلامت می تواند بهداشت قشر ضعیف را تامین كند

یك عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن سفارش به رعایت پروتكل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات در روزهای محرم اظهار داشت: سنت نذر، امسال می تواند به سمت كمك به مشاغل لطمه دیده از كرونا روانه شود یا لوازم بهداشتی مورد نیاز قشر ضعیف را تامین كند.


علیرضا نظری در گفت و گو با ایسنا در مورد لزوم نذر سلامتی در روزهای محرم اظهار داشت: در سنوات گذشته، محدودیت مثل امسال وجود نداشت. اسلام ما را به برگزاری اجتماعات برای سوگواری تشویق می کند اما امسال شرایط ما، لزوم ها را به سمتی برده که تا زمانی که واکسنی برای بیماری کرونا یافت نشده، هر گونه تجمع به ضرر سلامت عمومی جامعه خواهد بود.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص پیروی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در روزهای محرم اظهار داشت: امسال باید تا می توانیم از تجمعات جلوگیری نماییم و یا با رعایت صد درصدی پروتوکل های بهداشتی پیش برویم.
نماینده مردم خمین در مجلس اضافه کرد: سنت دیرینه و انسانی نذر، از گذشته تاکنون از نظر مادی و معنوی به نفع عموم جامعه خصوصا قشر ضعیف بوده است. این سنت امسال می تواند به سمت کمک به مشاغل لطمه دیده از کرونا روانه شود یا لوازم بهداشتی مورد نیاز قشر ضعیف را تامین کند.
او در آخر در پاسخ به این پرسش که آیا خرج هزینه های عزاداری برای بهبود سلامت مردم، منافاتی با فرهنگ عاشورا دارد؟ اظهار داشت: من فکر می کنم این ماجرا هیچ منافاتی با فرهنگ عاشورا ندارد. دین ما، همیشه آیینی داشته که به مشکلات و بحران های روزمره ما کمک می نماید. با رجوع به احادیث و متون مذهبی متوجه می شویم که آنچه در نذر اولویت دارد، نیت انسان هاست. جزم اندیشانه است اگر فکر نماییم که نذر سلامت با فرهنگ عاشورایی یا سنن ما منافات دارد.



1399/06/09
13:47:11
5.0 / 5
1131
تگهای خبر: وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Link website