رئیس جهاد دانشگاهی

ساخت یك رام قطار متروی ایرانی تا آخر سال

ساخت یك رام قطار متروی ایرانی تا آخر سال

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینكه محققان جهاددانشگاهی در حال ساخت یك رام قطار هستند، اظهار داشت: این رام قطار كه شامل ۷ واگن است تا آخر سال ایجاد می شود و در راه تست سیر قرار می گیرد.



دکتر حمیدرضا طیبی در مورد قرارداد منعقد شده بین جهاد دانشگاهی و معاونت علمی در جهت تولید یک رام قطار مترو در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت معاونت علمی و شرکت مترو که بخشی از منابع را تأمین می کنند محققان جهاد دانشگاهی در صدد هستند که یک رام قطار ملی را طراحی نمایند و در خط قرار دهند.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه ساخت یک رام قطار ۷ واگنه مد نظر است، بیان نمود: حالا محققان جهاد در حال ساخت بخش های واگن های قطار هستند که تا آخر سال در تست سیر قرار می گیرد.
طیبی با اشاره به اینکه مشکل عمده ما تهیه اقلام در شرایط تحریمی است، بیان نمود: البته که نوسان قیمت در کشور هم مزید بر علت شده است ولی تا آنجایی که امکان دارد تولید این قطار را در پیش می گیریم تا بتوانیم با تولید آن در کشور صرفه جویی ارزی داشته باشیم.
طیبی تصریح کرد: پروژه حالا در مراحل خوبی است و امیدواریم تا آخر سال با این همتی که وجود دارد در تست سیر قرار بگیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه می بایست آزمایش های اصلی به شکل های مختلف با مسافر و بار انجام بگیرد و سپس به تدریج وارد ایستگاه ها شود، اضافه کرد: امیدواریم که تعداد زیادی از این قطار ساخته شود و به تدریج با افزایش تعداد رام های قطار مشکل رفت و آمد درون شهری مرتفع شود.
به گفته طیبی، اگر تست سیر با موفقیت صورت گیرد می بایست با شرکت مترو، قرارداد برای فازهای تولید انبوه منعقد شود تا با قیمتی ارزان تر از نمونه های خارجی در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
طیبی تصریح کرد: این قطار بر مبنای استانداردهای بین المللی در حال ساخت است که قیمتی کمتر از نمونه خارجی دارد؛ قیمت هر نمونه خارجی ۹۰۰ هزار یورو است که کمتر از این قیمت به تولید خواهد رسید.
وی اضافه کرد: تمام قطعات مورد نیاز قطار را تا جای ممکن بومی سازی می نماییم و مابقی که برای تولید هزینه بر هستند را وارد خواهیم کرد.

1399/05/18
15:04:29
5.0 / 5
1138
تگهای خبر: بین المللی , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Link website