وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید كرد

وزیر علوم از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید كرد

لینك وبسایت: وزیر علوم بمنظور در جریان قرار گرفتن آخرین اقدامات پژوهشگران در زمینه بیماری كرونا از آزمایشگاه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید نمود.


به گزارش لینك وبسایت به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری بامداد امروز (سه شنبه) بمنظور در جریان قرار گرفتن آخرین اقدامات پژوهشگران در زمینه تشخیص بیماری كرونا، از آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید نمود. وزیر علوم در بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری از نزدیك در جریان تلاش ها و اقدامات صورت گرفته از طرف پژوهشگران این مركز در دوران مقابله با شیوع ویروس كرونا قرار گرفت و بعد از گفت وگوی نزدیك و رو در رو با پژوهشگران و كارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از روند كارهای صورت گرفته از مجموعه اقدامات پژوهشگران فعال در این آزمایشگاه قدردانی كرد. در این بازدید دكتر مصطفی مطلبی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و اظهار داشت: شیوع ناگهانی ویروس كرونا جوامع خیلی از جمله ایران را غافلگیر كرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر كاربری برخی از بخش ها سوق داد.
وی ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیك پزشكی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری نیز بعد از دستور مقام محترم وزارت علوم ماموریت تشخیصی خودرا شروع كرد و در مجموع تابحال حدود ۳۰۰۰ تشخیص انجام داده است. مطلبی افزود: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می توان به تشكیل ۹كارگروه پژوهشی با همكاری پژوهشگران پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه های كشور اشاره نمود. بگفته رئیس پژوهشگاه ژنتیك، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود ۱۷۰ طرح از سراسر كشور دریافت شده كه از این میان ۲۰ طرح تصویب شده است. وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشكیل كانون تفكر مقابله با كرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها عنوان نمود.


منبع:

1399/02/03
13:34:46
5.0 / 5
2293
تگهای خبر: فناوری , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Link website