رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الكسا

رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الكسا

لینك وبسایت: بیش از 10سال از تاسیس سایت اشتراك ویدیو یا UGC آپارات می‏ گذرد.  از سال 1398سایت های اشترك ویدیو بی‏شماری فعالیت كردند، اما تعداد كمی از این سایت ‏ها ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خودرا رسانه‏ ای كردند. با پیشرفت تكنولوژی و رشد كسب و كارهای دیجیتال، بررسی دقیق آمار و سنجش رفتار كاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می ‏كند كه آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال 98 را منتشر نموده است.


آپارات در گزارش اختتام سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار كاربران و تغییرات این UGC پرداخته‏ ‏است. همچون اطلاعات این گزارش می ‏توان به رتبه زیر ۱۰۰ الكسا، تعداد كاربران، درصد تماشای ویدیو‏ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یك روز، كسب درآمد و... اشاره نمود. داده هایی كه روند رشد آپارات را در یك سال نشان می‏ دهند و ثابت می كند این پلت فرم هر روز در تلاش است تا خودرا به روز و بدون توقف با دنیا رقابت كند.
آپارات درانتها امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الكسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الكسا را از آن خود كند. همین طور در كنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت ‏های ایرانی هم متعلق به آپارات است. بیش از ۱۸۰میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد كه جمعیتی به اندازه كشور مراكش را در بر می گیرند، دو آمار مهمی هستند كه آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر نموده است.

همچنین در سال ۹۸ كاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود كرده ‏اند، كه این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط كاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می ‏دهد. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.

در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیت ‏های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه بندی كرده اند. اهمیت این آمار به اندازه ای است كه به صاحبان صنعت گیم كمك می‏ كند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‏ های كاربران به اهداف خود نزدیك شوند.

رفتار شناسی كاربران در جستجوی افراد و كاراكترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، كاربران از بین خواننده ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت های سیاسی علی ‏اكبر رائفی پور، در میان ورزشكاران كریستیانو رونالدو، در میان مداحان محمود كریمی و در میان شخصیت های كارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده اند.

همچنین این گزارش كه در چارچوب اینفوگرافی انتشار یافته است، اطلاعات فنی مهمی همچون تقسیم پهنای باند آپارات در میان اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها برمبنای زمان ویدیو را بیان كرده است.
2121

1399/01/03
20:30:20
5.0 / 5
2576
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تكنولوژی , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Link website