آینده اینترنت ماهواره ای
لینک وبسایت: آمازون می خواهد به یکی از بازیگران جدی در بازار اینترنت ماهواره ای تبدیل گردد و رقابت مستقیم با اینترنت ماهواره ای استارلینک را شروع کند.
به گزارش لینک وبسایت به نقل از خبر آنلاین، آمازون می خواهد شبکه اینترنت ماهواره ای خود با نام Leo (پیش تر Project Kuiper) را با نصب بیشتر از ۳۰۰ ایستگاه زمینی گیت وی در سراسر دنیا توسعه دهد. هدف این شرکت عرضه اینترنت پرسرعت به کاربران خانگی و سازمانی و رقابت مستقیم با سرویس Starlink شرکت SpaceX است.
پروژه آمازون لئو برنامه دارد میلیونها دیش ماهواره ای تولید نماید تا کاربران بتوانند به اینترنت متصل شوند. دراین میان ایستگاههای زمینی داده ها را بین ماهواره ها و شبکه های فیبر نوری منتقل و مشابه Starlink عمل می کنند. تفاوت مهم اینجاست که POPها (مراکز اتصال به فیبر) می توانند به سرویس ابری آمازون AWS متصل شوند و کاربران را به محیط های ابری آمازون یا سایر عرضه دهندگان ابری وصل کنند.
هر ایستگاه گیت وی شامل ۵ دیش ماهواره ای است و شبکه برنامه ریزی شده بیشتر از ۳۰۰ ایستگاه را پوشش می دهد. سرعت اینترنت عرضه شده توسط آمازون لئو در سه سطح ۱ گیگابیت بر ثانیه، ۴۰۰ مگابیت و ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه پیشبینی شده و زمان تاخیر آن کمتر از ۵۰ میلی ثانیه خواهد بود؛ کمی بیشتر از Starlink که حدود ۳۰ میلی ثانیه گزارش شده است.
با توجه به این امکانات، آمازون هنوز مسیری طولانی برای رسیدن به پوشش جهانی دارد. خوشه ماهواره ای فعلی لئو شامل حدود ۱۵۰ ماهواره است، در حالیکه Starlink بیشتر از ۹۰۰۰ ماهواره دارد و بیشتر از ۸ میلیون کاربر جهانی را پوشش می دهد. برای عرضه اینترنت پایدار، آمازون باید صدها ماهواره دیگر پرتاب کند و شبکه ایستگاههای زمینی خویش را گسترش دهد.
مزیت اصلی لئو نسبت به Starlink اتصال مستقیم به سرویس ابری AWS است. این توانایی بخصوص برای شرکت ها و کسب و کارها که نیازمند ارتباطات سریع و امن هستند، اهمیت دارد و می تواند لئو را به انتخابی جذاب تبدیل کند.
منبع: pcmag
منبع: لینك وبسایت
این پست لینک وبسایت را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب