انتشار گزارش عملکرد 1403 گروه اسنپ

انتشار گزارش عملکرد 1403 گروه اسنپ

به گزارش لینک وبسایت، گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۳ در حالی منتشر گردید که رشد سهم اسنپ از بازار تاکسی های اینترنتی در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳ افزایش داشته است.



به گزارش لینک وبسایت به نقل از روابط عمومی اسنپ، در مقدمه ای در رابطه با این گزارش آمده؛ «این گزارش قبل از رخدادهای تلخ اخیر آماده شده است. امروز، با اندوه از دست رفتن جان های بی گناه و زخم های عمیقی که بر پیکر جامعه نشسته، قلب مان با خانواده های سوگوار و همه کسانی است که روزهای دشواری را پشت سر گذاشته اند. انتشار این گزارش در اینروزها کوششی است برای ادامه مسیر شفافیت و ادای احترام به تلاشهای جمعی یک سال قبل. دراین میان، امید هنوز زنده است؛ امید به روزهایی آرام تر و به بازسازی و التیام زخم های فردی و جمعی.»
گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۳ با نگاهی به فعالیتها، دستاوردها و مسیر حرکت زیرمجموعه های گروه اسنپ جزئیاتی از اقدامات این سوپراپ ارائه می کند.
بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، اسنپ خودرو در سالی که گذشت به صورت میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی در سرتاسر کشور را در اختیار داشته است. با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲ روزه برای تاکسی های اینترنتی رقم زد، طبق جدید ترین داده های اسنپ خودرو، سهم بازار این شرکت در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است و اسنپ خودرو هم اکنون بیشتر از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی را در اختیار دارد. این در شرایطی است که علیرغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به پیش از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانه های موقعیت یاب ( GPS) برمی گردد. گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۳ را از این لینک دریافت و مطالعه کنید.

ایاد القصار و محمود فوز- بنیانگذاران گروه اسنپ
ایاد القصار و محمود فوز، بنیان گذاران گروه اسنپ، در مقدمه گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، دستاوردهای امروز این گروه را نتیجه تلاش جمعی دانستند و عنوان کردند: «مسیر گروه اسنپ ۱۱ سال پیش با ایده ای پیشرو و نوآور شروع شد و مرزهای خدمت رسانی را جابه جا کرد. امروز این گروه، با تاکید بر تلاشهای بی وقفه تیمی چندهزار نفره و همراهی میلیونها کاربر راننده، فروشنده، رستوران دار، هتل دار، پزشک و متصدی داروخانه، جریان زندگی را در دل روشنایی های شهر راحت و سریع کرده است. با وجود این که مسیر هیچ وقت برای ما هموار نبود، اما در بزنگاه های دشوار ایستادیم، آموختیم و رشد کردیم. چالش ها را به فرصت تبدیل کردیم و گام به گام پیش رفتیم. هر دستاوردی نتیجه تلاش جمعی بود و هر تجربه نیرویی برای ساختن آینده ای پایدارتر. مسئولیت امروز ما ادامه این راه، گسترش خدمات، بهبود کیفیت و ترسیم چشم اندازی روشن تر برای همه کسانی است که به ما پیوسته اند. حرکت همچنان ادامه دارد، با تعهد و کوشش برای ساختن فردایی بهتر.»
رشد سهم بازار اسنپ در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳

محمد خلج- مدیرعامل اسنپ خودرو
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در مورد انتشار گزارش عملکرد این شرکت بیان می کند: «سال گذشته کسب وکارهای نوآور و بازیگران عرصه فناوری به موفقیت رسیدند ارزش افزوده زیادی در قسمت های مختلف ایجاد کنند. ماه گذشته اما، زمانیکه آماده سازی گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۳ به مراحل نهائی خود می رسید، اتفاق بسیار مهمی رخ داد؛ جنگ ۱۲ روزه و رخدادهای در رابطه با آن تمام زیست بوم فناوری کشور را تحت الشعاع قرار داد و جای خالی تاب آوری کسب و کارها بیشتر از پیش به رخ کشیده شد. امروز در نقطه ای ایستاده ایم که بازیگران عرصه فناوری دیجیتال احتیاج به حمایت همه‌جانبه نهادهای دولتی و قانون گذار دارند تا بتوانند از این گردنه سخت، که تمام ابعاد حیاتی کسب و کارها را تحت الشعاع قرار داده، به سلامت عبور کنند.»
بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، تاکسی های اینترنتی حدود ۷ تا ۸ درصد از حمل و نقل درون شهری را در ۱۰ شهر بزرگ کشور بر عهده دارند. اسنپ در سالی که گذشت به صورت میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی در سرتاسر کشور را در اختیار داشته است.
همزمان با انتشار این گزارش، مدیرعامل اسنپ، آمار جدیدی از سهم بازار فعلی این شرکت عرضه می کند، به قول محمد خلج، با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲ روزه برای تاکسی های اینترنتی رقم زد، اسنپ در مرداد ۱۴۰۴ بیشتر از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسی های اینترنتی را در اختیار دارد که این عدد نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است. این در شرایطی است که علیرغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به پیش از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانه های موقعیت یاب ( GPS) برمی گردد.
اسنپ در ۱۴۰۳ تعداد ۱٬۵۱۳٬۸۴۴٬۳۹۰ سفر را در ۴۲۴ شهر بزرگ و کوچک به ثبت رساند که این تعداد نسبت به کل سفرهای اسنپ در ۱۴۰۲ رشدی ۱۰.۰۱ درصدی داشته است.


تا پایان ۱۴۰۳ در مجموع ۸۱٬۵۳۷٬۳۶۸ حساب کاربری مسافر و ۷٬۴۱۷٬۲۳۱ حساب کاربری راننده در اسنپ ساخته شده است. اسنپ در سال گذشت ه ۳۵٬۶۵۷٬۹۶۷ حساب کاربری فعال در اپ مسافر و ۳٬۶۹۲٬۶۵۷ کاربر راننده فعال داشته است.
در ادامه اطلاعاتی از رفتار کاربران مسافر و راننده اسنپ را می خوانید:
۴.۳ درصد از کاربران راننده اسنپ را زنان می سازند.
کاربران مسافر در مجموع ۶۱۴٬۰۸۰٬۷۲۳ ساعت در اسنپ گذرانده اند.
پُرسفرترین کاربر مسافر غیر سازمانی ۳٬۵۴۸ سفر ثبت کرده است.
کاربران مسافر و راننده در مجموع ۲۵۰٬۸۶۹ تماس با بخش امنیت سفر داشتند.
تنها ۲۱ درصد از کاربران مسافر و ۱۵ درصد از کاربران راننده از گزینه «گزارش اضطراری به تیم امنیت سفر» به صورت صحیح بهره برده اند.
سوپراپ اسنپ؛ پاسخی حرفه ای به همه نیازها
تعداد کل کاربران سوپراپلیکیشن اسنپ در ۱۴۰۳، با اضافه شدن ۹٬۱۷۳٬۰۲۵ حساب کاربری جدید، به ۸۱٬۵۳۷٬۳۶۸ حساب کاربری رسیده و نرخ رشد ۱۲.۶۷ درصدی را نسبت به سال قبل خود به دست آورده است. کاربران در این سال ۸٬۵۷۱٬۳۳۱٬۶۲۶ مرتبه سوپراپ را باز کرده اند. ۵ سرویس پربازدید سوپراپ نسبت به سال ۱۴۰۲ تغییری نداشته و کاربران در ۱۴۰۳ هم بیشترین بازدید را از سرویسهای خودرو، غذا، سوپرمارکت، اعتباری و باکس داشته اند.
طبق گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ خدمات اسنپ پرو، سرویس اشتراک حرفه ای سوپراپ، با گذشت یک سال از آغاز فعالیتش به ۲۹ شهر در سرتاسر ایران رسیده و تعداد کل مشترکان این سرویس ۷۱۰٬۰۰۰ نفر است.
کاربران در اسنپ کلاب در مجموع ۱٬۰۲۴٬۲۰۶٬۸۲۹٬۳۲۹ امتیاز کسب کرده اند و مهم ترین رکورد استفاده از این امتیازها در ارتباط با ۸٬۷۷۱٬۲۱۷ مرتبه مشارکت در قرعه کشی آیفون ذکر شده است.
مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی
گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی در اسنپ، طرح های خویش را تلاشی برای اثربخشی پایدار و ماندگار در سه حوزه توان افزایی و توسعه اجتماعی، سلامت و رفاه و محافظت از محیط زیست می داند. در این گزارش، ضمن انتشار منشور مسئولیت اجتماعی اسنپ، آمار و ارقام در رابطه با طرح های مسئولیت اجتماعی هم دیده می شود. مجموع ارزش اختصاص داده شده به مسئولیت اجتماعی ۱۴۰۳ گروه اسنپ ۲۰۰٬۰۸۷٬۴۸۹٬۴۴۶ تومان گزارش شده است.
طرح های مسئولیت اجتماعی اسنپ به سه دسته ی معافیت ها و تخفیف ها، نیکوکاری (شاملِ نیکوکاری کلاب و حمایت اجتماعی) و دسترس پذیری تقسیم می شود. در ۱۴۰۳ گروههای مختلفی از کاربران راننده ی اسنپ شامل افراد دارای معلولیت، افراد دچار تالاسمی و زنان سرپرست خانوار از پرداخت کمیسیون معاف شده اند. مجموع ارزش این معافیت ها ۱۸۲٬۹۳۸٬۴۲۶٬۹۴۶ تومان اعلام شده است.
اسنپ باکس؛ راهکار ارسال هر بار
اسنپ باکس در ۱۴۰۳ علاوه بر عرضه خدمات گذشته خود همچون امکان سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژه اسباب کشی با تشکیل سرویس «کارباکس» حمل مرسوله با سواری را هم در بعضی شهرها به صورت آزمایشی شروع کرد. اسنپ باکس در ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۹٬۵۱۶٬۵۷۵ سفر را به ثبت رساند، که نشان دهنده رشد ۳۳.۸۶ درصدی سفرها نسبت به ۱۴۰۲ است. این سرویس در ۲۷ اسفند رکورد سفرهای روزانه خویش را با انجام ۶۶۲٬۵۱۹ سفر شکست.
اسنپ فود؛ به میلِ کاربران
در ۱۴۰۳ هم کاربران اسنپ فود، مانند سال قبل کباب، جوجه کباب و پیتزای آمریکایی را بیشتر از سایر غذاها سفارش دادند تا باردیگر این ۳ غذا در صدر محبوب ترین های اسنپ فود قرار بگیرند. ۹٬۳۹۶٬۵۶۸ کاربر فعال اسنپ فود در ۱۴۰۳ رکوردهایی را در سفارش غذا، نوشیدنی، میوه، نان، شیرینی و … ثبت کردند:
اولین پنجشنبه از آخرین ماه سال، ۲ اسفند ۱۴۰۳، بیشترین میزان سفارش های سال اسنپ فود با بیشتر از ۵۰۰٬۰۰۰ تراکنش به ثبت رسید.
۲ دی، مصادف با روز مادر، رکورد بیشتر از ۳۲ ٬ ۳۹۰ سفارش گل در اسنپ فود زده شد.
۲۵ دی، مصادف با روز پدر، رکورد بیشتر از ۶۶٬۳۴۱ سفارش شیرینی در اسنپ فود زده شد.
اسنپ پی؛ برای خریدهای پی درپی
رشد کاربران اسنپ پی در سالهای گذشته نشان دهنده افزایش تمایل کاربران به خریدهای اعتباری و قسطی است. طبق اطلاعات انتشار یافته در گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، اسنپ پی به بیشتر از ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ کاربر خود خدمات خ رید قسطی و اعتباری عرضه کرده است.
پنج کالای طلا، ساعت هوشمند، کفش، پلی استیشن ۵ و کیف زنانه بیشترین جست وجوها در اسنپ پی را به خود اختصاص داده اند.

اسنپ بیمه در ۱۴۰۳ رشدی ۳ برابری نسبت به سال قبل خود تجربه کرده است. تهران، مشهد و اصفهان شهرهایی هستند که بیشترین بیمه نامه های خودرو برای کاربران ساکن در آن ارسال شده و گران ترین سفارش بیمه ثبت شده در ارتباط با خودروی پورشه ماکان است.
اسنپ مارکت؛ خرید روزانه به یک اشاره
اسنپ مارکت، با بیشتر از ۲۸ میلیون کاربر در ۱۲۷ شهر بزرگ و کوچک ایران، بعنوان یکی از سرویسهای محبوب کاربران گروه اسنپ معرفی شده است. این سرویس، با ۳٬۶۱۵ فروشگاه فعال، ۳۶۵٬۴۵۸٬۴۰۹ قلم سفارش را به دست ۵٬۰۱۲٬۰۱۲ کاربر فعال رسانده است.
اسنپ تریپ؛ نقشه راه سفر
تا پایان ۱۴۰۳ تعداد ۵٬۱۷۰٬۸۸۹ حساب کاربری در اسنپ تریپ ثبت شده و تعداد کاربران فعال این سرویس نسبت به سال قبل از آن ۳۰.۵ درصد رشد داشته است. بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ، گران ترین بلیت پرواز خارجی فروخته شده در سرویس اسنپ تریپ پرواز تهران-ملبورن با قیمت ۱۹۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان بوده است.
کاربران اسنپ تریپ رکورد رزرو هتل های داخلی را در ۲ اسفند و رکورد رزرو هتل های خارجی را در ۲۵ شهریور شکستند.

اسنپ شاپ؛ خرید اینترنتی، راحت و قسطی
کاربران اسنپ شاپ می توانند محصولات متنوعی را با بهترین قیمتها در شهر های مختلف خریداری و در کوتاهترین زمان ممکن سفارش خویش را دریافت نمایند. این سرویس در حراجمعه ۱۴۰۳ توانست با ثبت بیشتر از ۸۰ هزار سفارش به ارزشی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در یک روز، رکورد جدیدی به جا بگذارد. تعداد کاربران مشتری فعال اسنپ شاپ ۱٬۲۶۸٬۵۵۶ و تعداد کل کاربران فروشنده این سرویس ۳۸٬۰۸۸ بوده است.
گران ترین سبد خرید اسنپ شاپ بر اساس گزارش عملکرد ۱۴۰۳ گروه اسنپ در ارتباط با سفارش آیفون ۱۶ مدل پرو ZAA به ارزش ۱۸۶٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان است.
اسنپ دکتر؛ برای حال بهتر
سفارش آنلاین دارو محبوب ترین خدمت اسنپ دکتر در ۱۴۰۳ بوده و در این سال مجموع مسافت طی شده برای ارسال سفارش های دارویی کاربران ۱۴، ۷۵۰، ۶۴۶ کیلومتر اعلام شده است.
اسنپ دکتر در ۱۴۰۳ با کمک ۱٬۷۱۱ پزشک و مشاور فعال به بیشتر از ۵۰۰٬۰۰۰ کاربر فعال خود خدمات آنلاین مشاوره پزشکی و روان شناسی عرضه کرده است. بیشترین درخواست مشاوره با متخصصان زنان و زایمان بوده و «ازدواج موفق و رابطه زناشویی پایدار» پُرتکرارترین مبحث مشاوره با روان شناس بوده است. همینطور شنبه ها پُردرخواست ترین روز مشاوره روانشناسی در هفته گزارش شده است.
گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۳ را از این لینک دریافت و مطالعه کنید.


منبع:

1404/05/12
12:57:06
5.0 / 5
7
تگهای خبر: آنلاین , اپلیكیشن , اینترنت , خدمات
این پست لینک وبسایت را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لینک دوستان لینك وبسایت
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

Link website