توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی؛

شناخت عمومی از صنعت گیاهان دارویی توسعه می یابد

شناخت عمومی از صنعت گیاهان دارویی توسعه می یابد

لینك وبسایت: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در نظر دارد تا دانش آموزان و جوانان را در صدر جامعه مخاطبان هدف خود قرار دهد.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری كه جزء ستادهای است كه دارای سند رسمی است (سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی)، در تلاش است كه بوسیله ابزارهای نرم و فرهنگی با استفاده از فرایندهای موثر محتوا سازی در جامعه، نخبگان دانشگاهی و عموم مردم را نسبت به مزایای ذخایر طبیعی گیاهی ایران، آگاه سازد.
«كارگروه تخصصی ترویج و توسعه فرهنگ دانش بنیان در صنعت گیاهان دارویی و طب ایرانی»، به همین دلیل در این ستاد تشكیل شده است. این كارگروه از افراد حقوقی و حقیقی تشكیل شده كه از نهادهای مختلف دولتی و عمومی نمایندگی دارند. علاوه بر این، مراكز علمی تحقیقاتی مختلف و نمایندگان چند صنف و اتحادیه نیز در این كارگروه حضور دارند تا تصمیات ستاندن شده بتواند به شكل تسهیل شده تری، اجرایی شود.
با هماهنگی انجام گرفته توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، وزارت آموزش و پرورش و نهادهای مختلف آموزشی بیشتر از گذشته مزایای درمانی و اقتصادی صنعت گیاهان دارویی را در محتوای آموزشی خود بازتاب می دهند
وزارت آموزش و پرورش در حوزه كار و دانش رشته ای در زمینه گیاهان دارویی و طب ایرانی به وجود آورده است. در كتاب كلاس هفتم نیز، قسمتی از محتوای درسی به این حوزه اختصاص داده شده است. ستاد گیاهان دارویی همین طور از نماینده سیاست گذاری در حوزه سلامت صدا و سیما و نهادهای همچون كانون پرورش فكری كودكان نیز دعوت كرده است تا به كمپین بزرگ فرهنگ سازی در حوزه گیاهان دارویی بپیوندند.
تشكیل باشگاه دانش آموزشی همچون دیگر اقدامات انجام گرفته توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا بتوان به صورت ریشه ای دانش آموزان را با این صنعت رو به رشد آشنا كرد.
محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سیاست­ها و راهبردهای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی اظهار داشت: در این سند حوزه آموزش، ترویج و فرهنگ سازی همچون محورهای مهم قلمداد شده است. افزایش تمایل مردم به استفاده از گیاهان دارویی، ضرورت تصحیح فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی، فرآورده­ های حاصله و خدمات طب سنتی و همین طور ترویج سبك زندگی سلامت از مباحث اولویت دار این بخش است كه تنها بوسیله گفتمان سازی و ترویج صحیح مبتنی بر محتوا سازی درست، امكان پذیر است.
وی اضافه كرد: آشنا سازی بیشتر جامعه پزشكی با فرآورده های تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، تبیین علمی و متقن مزیت های یك داروی گیاه پایه نسبت به برخی محصولات مشابه شیمیایی، آشناسازی جامعه با فرآورده های گیاهی غیر دارویی مورد استفاده در غذاهای فراسودمند همچون دیگر اهدافی است كه كارگروه و كمپین ترویجی، طراحی شده توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوریهای گیاهان دارویی، هر چند كه با عنایت به گستردگی كار و فرابخشی بودن موضوعی در این ابعاد، همكاری بیشتر دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی می تواند به ایجاد نتایج مثبت تری منتهی شود.


منبع:

1398/10/04
14:42:23
5.0 / 5
3674
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , خدمات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Link website