یک باتری به بزرگی برج خلیفه!

یک باتری به بزرگی برج خلیفه!

به گزارش لینک وبسایت، طراح بلندترین ساختمان جهان حالا می خواهد آسمان خراش هایی بسازد که قادر به ذخیره انرژی هستند.


به گزارش لینک وبسایت به نقل از ایسنا، شرکت اسکیدمور، اویینگ و مریل مستقر در شیکاگو که برج خلیفه را طراحی نموده است، حالا می خواهد آسمان خراش ها را با استفاده از گرانش به باتری تبدیل کند.
این شرکت با شرکت Energy Vault برای بهینه سازی سیستم ذخیره سازی انرژی گرانشی شریک شده است. این سیستم شامل بلوک های سنگینی است که در ارتفاع بالا ذخیره شده اند و هنگام رها شدن انرژی تولید می کنند که به برق تبدیل می شود.
آینده معماری ساختمان های پایدار
هدف این مشارکت طراحی آینده معماری ساختمان های پایدار می باشد که برای نخستین بار جبران سریع کربن را امکان پذیر می کند.
تحت این مشارکت استراتژیک، شرکت سازنده برج خلیفه معمار و مهندس سازه انحصاری برای سیستم های ذخیره انرژی گرانشی نسل بعدی خواهد بود که شامل ترکیب این فناوری در ساختمان های بلند در مناطق شهری و سازه های قابل استقرار در محیط های طبیعی برای به حداکثر رساندن پایداری، تسریع جبران انتشار کربن و کاهش هزینه های مصرف انرژی می شود.
ترکیب فناوری ذخیره انرژی گرانشی پیشگام آنها با تخصص سازنده برج خلیفه، نخستین پلت فرم را برای دستیابی به جبران انتشار کربن سریع در ساخت و ساز و بهره برداری ساختمان فراهم می آورد.
نمونه های اولیه طراحی شده است
نمونه های اولیه ای طراحی شده است که بلوک های عظیم را با استفاده از موتورهای الکتریکی بالا می برند. در این فرایند انرژی بالقوه ای ایجاد می شود که می تواند با پایین آوردن بلوک ها به توان تبدیل گردد.
بر طبق این مفهوم چهار سیستم ذخیره سازی بوجود آمده است که سه سیستم از بلوک های سنگین یا آب استفاده می نمایند. دو برج در دامنه تپه ها قرار خواهند داشت و برج سوم یک برج بلند و استوانه ای شکل است که برای محیط های شهری طراحی شده است که به صورت بالقوه دارای فضاهای مسکونی، خرده فروشی و اداری است.
پروژه شانگهای Energy Vault حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد اما باتری های آسمان خراشی شرکت طراح برج خلیفه احیانا بلندتر باشند و ارتفاع شان به ۳۰۰ متر برسد.




منبع:

1403/03/14
15:34:13
5.0 / 5
216
تگهای خبر: سیستم , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Link website