دبیر ستاد توسعه فناوری نانو كشور:

۱۲۰۰ محصول برپایه فناوری نانو در کشور داریم

۱۲۰۰ محصول برپایه فناوری نانو در کشور داریم

به گزارش لینک وبسایت، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو کشور اظهار داشت: آثار نانو تکنولوژی در زندگی بشر به عینه قابل مشاهده می باشد و هیچ صنعت یا محصولی را نمیتوانیم متصور شویم که از تکنولوژی نانو بهره مند نشود ما امروزه ۱۲۰۰ محصول برپایه فناوری نانو در کشور داریم .


دکتر سعید سرکار دبیر توسعه فناوری نانو کشور روز پنجشنبه درحاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهرستانهای رباط کریم و شهریار در شرکت ایران آهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکتهای توانمند زیادی در کشور در حوزه نانو فناوری بوجود آمده که به رفع نیازهای صنعتی کشور کمک بسزایی شده است ما خوشبختانه امروز ۱۲۰۰ محصول برپایه فناوری نانو داریم و اقتصاد کشور در زمینه نانو سالانه متوسط رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه می کند که در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده وپیش بینی می شود که در سال جدید از ۲۲هزار میلیارد تومان فراتر می رود.
وی در ادامه ضمن اشاره به محقق سازی اهداف شعار سال تصریح کرد: بطور قطع نامگذاری سال بعنوان سال « دانش بنیان» از جانب مقام معظم رهبری تأثیر بسیار زیادی درتولید محصولات نانو فناوری داشته و طبیعتا باید از نظر کمیت و کیفیت به جایی برسد که برای تأمین نیاز جامعه به کالای خارجی نیازی نباشد.
دکتر سعید سرکار با تکیه بر اهمیت نگاه ویژه به توسعه شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: مجلس و دولت توجه ویژه ای به بحث توسعه فناوری دارند و این امر تحرکی درجریان دانش بنیانی کشور بوجود آورده امیدوار هستیم که در آینده قوانین و مقررات زمینه رشد حداکثری برای جریان دانش بنیان را ایجاد نماید تا بتوانیم در اینم راستا تولیدی که رونق داده ایم را با جهش بیشتری به نتیجه برسانیم.


دبیر ستاد توسعه فناوری نانوتصریح کرد: اقتصاد کشور نباید فقط مبتکی به نفت باشد ما باید از توانمندی های خودمان حمایت نماییم و بیشتر به صادرات محصولات دانش بنیان دقت کنیم وشرایط را برای صادرات محصولات دانش بنیان تسهیل نماییم. دانش بنیان به یک ادبیات رایج تبدیل می شود و باید حمایتها ادامه پیدا کند تا وقتی که به یک اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری برسیم.
این مقام مسئول ضمن اشاره به آثار تکنولوژی در زندگی مردم و اقتصاد کشور اظهار داشت: آثار نانو تکنولوژی در مقوله های آب و فاضلاب، محیط زیست و کشاورزی و از همه مهم تر تاثیرات نانو در داروهای نانویی که با قیمت مناسب تر از مشابه خارجی در کشور تولید و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است به عینه قابل مشاهده می باشد.
وی در انتها تصریح کرد: امیدوارم در دولت سیزدهم شاهد رشد و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان باشیم که پژوهشها به علم نافع تبدیل و در سطح جامعه نمایان شوند.


1401/05/29
10:29:56
5.0 / 5
386
تگهای خبر: اقتصاد , تكنولوژی , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Link website