تولید فوم سرد صندلی خودرو با محلول نانویی دانش بنیان ایرانی

تولید فوم سرد صندلی خودرو با محلول نانویی دانش بنیان ایرانی

به گزارش لینک وبسایت یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی محلول پلی یورتان حاوی نانوذرات برای تولید فوم سرد صندلی خودرو با مانایی فشاری در محدوده استاندارد خودروسازی شد.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمد شیواپور قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد این فناوری اظهار داشت: برای تولید صندلی، سپر و بعضی از تزیینات داخلی خودرو از ترکیبات پلی یورتان استفاده می شود. این ماده متشکل از دو جزء اصلی است که یکی از آنها ایزوسیانات است. تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) یکی از انواع ایزوسیانات مورد استفاده در صنایع مختلف است که در صنعت خودروسازی، استفاده از این نوع ایزوسیانات ممنوع می باشد. هر چند در صنایع دیگر نظیر مبلمان این نوع ایزوسیانات قابل استفاده می باشد، حذف TDI از ایزوسیانات باعث صدمه به خواص محصول نهایی یعنی فوم در صندلی خودرو می شود.
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، وی بیان نمود: این شرکت نوعی پیش پلیمر با فناوری نانو طراحی و تولید کرده است که بی نیاز از TDI بوده و با استفاده از آن میتوان صندلی های خودرو را با استانداردهای PSA صنعت خودروسازی تولید کرد. از آنجائیکه ایزوسیانات مصرفی در خطوط تولید شرکتهای خودروسازی کشور به صورت وارداتی تأمین می شود، این تکنولوژی جدید می تواند تا ۴۰ درصد ارزبری را در بخش واردات مواد اولیه تولید فوم در این صنعت کم کند.
شیواپور اضافه کرد: این پلی یورتان تقویت شده با فناوری نانو در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شده و تاییدات آزمایشگاهی را دریافت کرده است. همینطور قرارداد تضمین خرید هم با شرکت خودروسازی سایپا به امضا رسیده و هم اکنون تست آن در خطوط تولید در حال انجام می باشد که امید است تا آخر سال این تست ها هم به پایان برسد.


منبع:

1400/11/11
12:49:15
5.0 / 5
503
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Link website