با هوش مصنوعی؛

پهپادها كارگردان می شوند

پهپادها كارگردان می شوند

لینك وبسایت: بااینكه استفاده از پهپادها برای فیلمبرداری حرفه ای خودكار پدیده جدیدی نیست، اما تكنولوژی جدید می تواند پهپادها را كارگردان كند.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از نیواطلس، محققان در حال طراحی سیستمی هستند كه می تواند پهپادها را به سینماگرانی حرفه ای مبدل كرده و به آنها امكان دهد تا خود روند ضبط تصاویر هوایی را كارگردانی كنند.
سیستم مورد اشاره كه در دانشگاه كارنگی ملون ابداع شده، با استفاده از هوش مصنوعی تغذیه می شود. بدین منظور تصاویر فیلمبرداری شده منتخب پهپادها از زوایای مختلف كه توسط كارگردان ها پسندیده و انتخاب شده در اختیار این سیستم قرار می گیرد و در نهایت سیستم مذكور دانش كافی را برای كارگردانی پهپادها در زمان فیلمبرداری از آسمان كسب می كند.
سیستم كارگردانی پهپاد با درك موقعیت قرارگیری افراد و اشیا در روی زمین كاری می كند كه چهره اشخاص در تصاویر همیشه مشخص باشد و حركت دوربین پهپاد بر اساس شیوه جابجایی سوژه ها با دقت برنامه ریزی شود.
این سیستم برای برنامه ریزی در این زمینه نیازی به استفاده از جی پی اس یا هیچ ابزار جانبی دیگری ندارد. درك عمق و تركیب اجزای صحنه و انتخاب نظرگاه مناسب همچون دیگر مزایای آن است.


منبع:

1398/07/24
22:52:02
5.0 / 5
3791
تگهای خبر: ابزار , دوربین , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
Link website