كارگروه آموزش زائرین و كارگزاران حج و زیارت راه اندازی می شود

كارگروه آموزش زائرین و كارگزاران حج و زیارت راه اندازی می شود

به گزارش لینك وبسایت در اولین هم اندیشی افزایش بهره وری آموزش زائرین و كارگزاران حج و زیارت مصوب شد تا كارگروه تخصصی آموزش زائرین و كارگزاران حج و زیارت با استفاده از نظر حوزه های علمیه، راه اندازی شود.


به گزارش لینک وبسایت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین هم اندیشی افزایش بهره وری آموزش زائرین و کارگزاران حج و زیارت از جانب مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ و با حضور مسؤولان آموزشی مراکز علمی و حوزوی در شهر قم برگزار گردید.
سرپرست حجاج ایرانی در این نشست که حجت الاسلام سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان، مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، بر لزوم افزایش بهره وری آموزش زائرین و کارگزاران تاکید نمودند.
او با بیان این که بعثه مقام معظم رهبری به علت نوع فعالیت خود با حوزه های علمیه ارتباط بیشتری دارد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین فعالیتهایی که در حوزه حج و زیارت صورت می گیرد، آموزش زائرین است که توسط روحانیان و معینه های کاروان ها انجام می شود، روحانیان هم تربیت شدگان حوزه علمیه هستند بدین منظور بعثه و حوزه علمیه در این خصوص ارتباطشان بیشتر است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت آموزش زائرین و کارگزاران پرداخت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه در مورد هم افزایی برنامه های آموزشی زائرین نقش بسیار زیادی داشته است و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر این تعامل ها با هدف بهره وری و بهینه شدن آموزش زائرین افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: آموزش روحانیان کاروان ها اهمیت خاصی دارد، بدین منظور بعثه مقام معظم رهبری به دنبال این است که از دیدگاه و نظرات همه کارشناسان و مسؤولان آموزشی حوزوی در این خصوص بهره بگیرد.
وی ادامه داد: در برنامه های آموزشی باید بگونه ای برنامه ریزی نماییم که زائرین در طول سفر خود به سرزمین وحی و عتبات عالیات بتوانند از این فرصت بوجود آمده کمال استفاده معنوی را ببرند، ازاین رو برای بهینه شدن امور آموزشی زائرین کارگروه تخصصی آموزش را با حضور کارشناسان و مسؤلان آموزشی حوزوی برگزار خواهیم کرد.
در این نشست حجج الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه برادران، مجتبی فاضل ـ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ـ، سید حمید جزایری ـ معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه، فرهاد عباسی ـ مدیر مراکز و مدارس تخصصی حوزه علمیه قم، سیدمحمد صادق موسوی نسب ـ معاون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، محمود ملکدار ـ مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، محمدرضا حامدی ـ مسؤول اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، محمدعلی سجودی ـ سرپرست معاونت آموزشی تربیتی جامعه الزهرا و نجف نجفی روحانی ـ مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور داشتند که هر یک دیدگاه ها و نظرات خویش را در حوزه مسائل آموزشی زائرین بیان نمودند.



1399/04/15
12:24:25
5.0 / 5
1669
تگهای خبر: وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Link website