با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حكام آژانس

رحیمی جهان آبادی: انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در مقابل غربی ها نداریم

رحیمی جهان آبادی: انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در مقابل غربی ها نداریم

به گزارش لینك وبسایت نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی صدور قطعنامه اخیر شورای حكام آژانس بین اللملی ضد ایران را فرصتی برای یكپارچگی دیدگاه های مختلف در داخل و اجماع فراگیر برای مقاومت در مقابل غربی ها دانست.


جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: ایران در جریان برجام یک رابطه دو جانبه را با اروپایی ها از یکسو و با آمریکایی ها از طرفی ایجاد کرد، اما با آمدن دونالد ترامپ و بدعهدی وی و همینطور تحریم ها و فشارها ثابت شد که اعتماد ایران به آمریکا اعتماد نادرستی بوده است. بنابراین مذاکرات با اروپایی ها تداوم پیدا کرد اما با این اقدام توسط تروئیکای اروپایی بخش دوم امید دیپلماسی بی نتیجه ماند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: قطعنامه اخیر نشان داد ما تنها یک راه داریم آن هم توجه به ظرفیت های داخلی است. ما متحد عمده ای در میان کشورهای غربی نداریم و آنها هم در عمل نشان دادند که در اجرای تعهداتشان صادق نیستند. این فرصتی برای کشور ماست تا فرصتی برای اجماع در جهت تقویت ظرفیت های داخل ایجاد شود و این حالت سرگشتگی که بخشی نگاهی به درون و بخشی نگاهی به بیرون دارند و عده ای به دنبال مذاکره و برخی معتقد به مقاومت هستند خارج شویم و یکپارچه به تفکر مقاومت تبدیل شویم که در این صورت غربی ها هم وادار به عقب نشینی خواهند شد.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از بدنه سیاسی ما نیم نگاهی به مذاکره با غربی ها داشت و حالا فرصت خوبی است که این رفتار غربی ها و بدعهدی آنها را ببینیم و درست تبیین نماییم تا اجماع فراگیر ملی برای مقاومت در مقابل غربی ها و استفاده از ظرفیت های داخلی ایجاد شود. ما می توانیم با مدیریت بهینه امکانات و یکپارچگی دیدگاه های مختلف، فشارها را کم و دشمن را وادار به عقب نشینی نماییم.
رحیمی جهان آبادی در انتها خاطرنشان کرد: آنها پیش از این از تفاوت دیدگاه ما در بخش های مدیریتی استفاده می کردند و اجازه نمی دادند اجماع داخلی شکل بگیرد و کورسوی امیدی را نگه می داشتند اما الان دل بستن به غربی ها اگر خائنانه نباشد ساده اندیشانه است ما انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در مقابل غربی ها نداریم و نزدیک شدن دیدگاه ها هم پس از قطعنامه اخیر می تواند فرصتی برای کشور باشد.



1399/03/31
15:07:58
5.0 / 5
1642
تگهای خبر: وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Link website