نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

عملكرد شورای شهر بندرعباس سبب ایجاد نارضایتی شده است

عملكرد شورای شهر بندرعباس سبب ایجاد نارضایتی شده است

به گزارش لینك وبسایت هرمزگان نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه نمایندگان در مقابل همه ملت و سرمایه بیت المال مسئول اند و هدر رفت این سرمایه چیزی نیست كه بتوان به سادگی از كنار آن گذشت، خاطرنشان كرد: وضعیت كنونی مدیریت شهر بندرعباس و شیوه عمل اعضای شورای شهر سبب ایجاد نارضایتی و كاهش اعتماد عمومی شده است.



منصور آرامی در گفتگو با ایسنا، در واکنش به رخدادهای شورای شهر اخیر بندرعباس، اضافه کرد: قانون به نمایندگان مجلس این اختیار را داده که با استفاده از ابزارهای نظارتی همچون تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص مطالبات عمومی مردم را تا حصول نتیجه دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در مقابل تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر کند، افزود: رفتار کنونی شورای شهر بندرعباس کاهش اعتماد عمومی را به دنبال دارد.

آرامی افزود: طی هفته های اخیر مردم بندرعباس به طرق مختلف از راه نمایندگان شورای شهر خواستار پاسخگویی مدیران شهری به موضوعات مختلف همچون وضعیت پروژه های عمرانی شهر، دلیل عدم شفافیت مناقصات و مزایده ها، کیفیت وجوه درآمدی شهرداری و... هستند و نمایندگان بر مبنای وظیفه قانونی باید تمامی موضوعاتی که با حقوق بیت المال مرتبط می باشد را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه پاسخ شهردار به سؤالات اعضا هم امری معمول است که باید روال قانونی خویش را طی کند، تصریح کرد: اما رفتاری که بعضی از اعضای شورای شهر بندرعباس در این خصوص پیش گرفته اند، اتفاقاً به شبهات دامن زده و توجه مردم و دستگاه های نظارتی را بیش ازپیش متوجه شهرداری و شورای شهر بندرعباس می کند.

این نماینده مجلس افزود: اعضای شورای شهر بر مبنای اعتمادی که مردم به آنها داشته اند باید دغدغه های شهروندان را دنبال کنند.

آرامی عنوان کرد: نگاه سیاسی به موضوعات در شورای شهر سبب عقیم شدن شورا و انحراف شهرداری از وظایف اصلی خود شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر ضمن احترام به رأی و اعتماد مردم با انجام وظایف قانونی خود و پرهیز از رفتارهای سیاسی اعتماد عمومی را به شورای شهر بازگرداند، اظهار نمود: روزی نیست که مردم و معتمدین و صاحب نظران حوزه مدیریت شهری دغدغه ها و گلایه های خویش را بابت عملکرد شهرداری به نمایندگان منتقل نکنند، ما وظیفه داریم برای شفاف شدن مسائل موجود حقوق مردم را دنبال نماییم.

آرامی با اشاره به اصل هفتاد و ششم در خصوص اینکه مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد، افزود: نمایندگان در مقابل همه ملت و سرمایه بیت المال مسئول اند و هدر رفت این سرمایه چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

این نماینده مجلس در انتها اظهار داشت: وضعیت کنونی مدیریت شهر بندرعباس و شیوه عمل اعضای شورای شهر سبب ایجاد نارضایتی و کاهش اعتماد عمومی شده است و برپایه وظیفه قانونی قطعأ این مورد را تا حصول نتیجه دنبال می کنم.




1399/03/14
21:46:44
5.0 / 5
1862
تگهای خبر: ابزار , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
Link website