راندمان نهاده های كشاورزی با یك ایده استارت آپی افزایش می یابد

راندمان نهاده های كشاورزی با یك ایده استارت آپی افزایش می یابد

به گزارش لینك وبسایت یكی از دغدغه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست افزایش بهره وری از نهاده های كشاورزی است.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت كشاورزی یكی از كسب و كارهای با قدمت و دیرینه ای است كه در تاریخ بشر برای تامین نیازهای مختلف انسانی نقش پررنگی ایفا كرده و می كند. صنعتی با چالش های مختلف و سنتی كه چند سالی است در دنیا دستخوش تغییرات مختلفی شده است. كسب و كاری كه با ورود تكنولوژی های جدید راهی جدید در پیش گرفته است و به روشی جدید ادامه حیات می دهد.
با توجه به اینكه ایران كشوری غنی از ظرفیت های كشاورزی است راه اندازی استارت اپ هایی در این عرصه جهت استفاده بهینه از امكانات موجود و كاهش مشكلات و چالش های این حوزه بسیار ضروری می باشد و می توانند تسهیل گر و زمینه ساز فعالیت های این حوزه باشد. فعالیت های استارت اپی در حوزه كشاورزی در ایران با وجود ارزش میلیاردی این صنعت در كشور، چندان رشد خوبی نیافته اند. در صورتی كه اگر این استارت اپ ها به كمك یك الگوی موفق رشد و توسعه یابند می توانند ناجی اقتصاد كشور باشند.
یكی از اقدامات مهم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه اندازی استارت اپ هایی برای توسعه كشاورزی و افزایش امنیت غذای مصرفی مردم است. دغدغه ای كه ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و یك مبحث مهم و حیاتی برای هر كشوری به حساب می آید.
در همین راستا، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل اجرای طرح شبكه سالم مبادرت به پشتیبانی از استارت اپ های فعال در این عرصه كرده است. یكی از این استارت اپ ها با یك ایده نو به حل مشكلات حوزه كشاورزی و توانمند سازی توسعه كشاورزی و افزایش راندمان و بهره وری در حوزه نهاده های كشاورزی كرده است. این طرح با حضور تعدادی از متخصصان حوزه كشاورزی و حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت اجرایی می شود.
دغدغه ای كه منجر به پشتیبانی از ایده های استارت اپی و ایده های نو شد ایده هایی كه در بلند مدت می تواند جانی تازه به كشاورزی و سفره های مردم دهد.

1398/06/24
16:59:31
5.0 / 5
3813
تگهای خبر: استارت آپ , اقتصاد , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Link website