با دستاورد یك شركت ایرانی؛

شسشتوی ظروف چینی نانویی راحت تر می شود

شسشتوی ظروف چینی نانویی راحت تر می شود

لینك وبسایت: یك شركت ایرانی موفق شده ظروف چینی را با نانوپوشش ها به تولید برساند؛ ظروف دارای این پوشش آنتی باكتریال بوده و خاصیت آب گریزی دارند.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یكی از صنایع چینی برای ایجاد خاصیت آب گریزی، ضدلك و آنتی باكتریال در ظروف چینی آشپزخانه از پوشش نانومتری استفاده می نماید. پوشش نانومقیاس می تواند شستشوی این ظروف را راحت تر كرده و همین طور احتمال رشد باكتری و قارچ در سطح ظروف را به حداقل برساند.
این شركت ظروف چینی با پوشش نانومتری تولید و به بازار عرضه و هم اكنون دو دسته از محصولات مبتنی بر فناوری نانو را تولید می كند، دسته اول ظروف چینی آنتی باكتریال و ضدقارچ است و دسته دوم ظروف چینی ضدآب و ضدلك بوده كه به سبب وجود پوشش نانومتری می تواند این خاصیت های متمایز را نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشد.
محصولات چینی این شركت با خاصیت آب گریزی می تواند به مصرف كنندگان كمك نماید تا در مصرف آب برای شستشو صرفه جویی كرده و لكه های كمتری روی این ظروف قرار گیرد. این محصول با كمك نانوذرات دارای سطح آب گریز شده كه هرگونه مایع قطبی را بر روی سطح به صورت قطره ای شكل می سازد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری می كند كه در نهایت موجب شستشوی آسان ظرف می شود.
آزمایش های انجام شده روی این فناوری نشان میدهد كه زاویه تماس قطره آب روی ظروف چینی این شركت ۱۰۰ درجه است در صورتیكه در نمونه های فاقد این نانوپوشش زاویه تماس كمتر از ۳۰ درصد گزارش شده است.
علاوه بر مشكل شستشو و لك روی ظروف چینی، دغدغه آلودگی میكروبی همیشه در مورد ظروف چینی وجود داشته است چونكه این ظروف مكان مناسبی برای رشد باكتری و قارچ است. از آنجایی كه در این ظروف از نانوذرات آنتی باكتریال استفاده شده است، شانس رشد میكروارگانیسم ها در این ظروف به حداقل رسیده و می توان اظهار داشت كه ظروف چینی دارای نانوپوشش شركت صنایع چینی آنتی باكتریال هستند.
با كاهش اندازه ذرات به مقیاس نانو، رهایش یون های در سطح ظروف انجام می شود كه این امر به افزایش فعالیت ضدباكتریایی و ضدقارچی ظروف می انجامد. این محصول طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۹۰۰ فعالیت ضدقارچی و ضدباكتریایی قوی در مقابل باكتری های گرم مثبت و گرم منفی و همین طور قارچ Candida albicans از خود نشان میدهد.


منبع:

1398/11/08
20:57:32
5.0 / 5
3857
تگهای خبر: فناوری , محصولات , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Link website