با فناوری زیستی محقق می شود؛

بهره گیری از توانایی شركتهای دانش بنیان در امتداد كاهش آلودگی هوا

بهره گیری از توانایی شركتهای دانش بنیان در امتداد كاهش آلودگی هوا

لینك وبسایت: ستاد توسعه زیست فناوری در صدد است با استفاده از فناوری های زیستی از توانایی شركتهای دانش بنیان برای كاهش آلودگی هوا بهره ببرد.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشكل آلودگی هوا یك مشكل چند جانبه است كه تحت تأثیر عوامل انسانی، طبیعی، درونی و بیرونی قرار می گیرد. برای كاهش میزان آلودگی هوا دو راهكار اساسی وجود دارد؛ یكی حذف عامل آلاینده ها و منابع انتشار و دیگری به كارگیری فناوری های كاهش آلودگی های ناشی از مصرف.
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری كه یكی از پایه های اصلی در پیگیری برنامه ها و طرح های كاهش آلودگی هوا در كشور است تلاش می كند با معرفی و به كارگیری فناوری های زیستی راهی برای كاهش این آلاینده های مضر بیابد.
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری اظهار داشت: بهره گیری از تمام ظرفیت های فناورانه شركت های دانش بنیان و پژوهشگران یكی از مهم ترین راه كارهای كاهش آلایندگی های محیطی است. باید تلاش نماییم از این ظرفیت های موجود در كشور به خوبی بهره ببریم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اضافه كرد: ستاد از هر طرح فناورانه ای كه بتواند مشكل گشای این معضل باشد، حمایت می كند. هر طرح فناورانه كه منجر به كاهش آلاینده ها، كاهش منابع مصرفی سوخت های فسیلی شامل سیستم های ثابت و متحرك شود می تواند مورد حمایت ستاد قرار گیرد.
به گفته قانعی، استفاده از سوخت های زیستی نظیر گازوئیل و بنزین سوختی آلودگی هوا را می كاهد. این یكی از طرح های ستاد توسعه زیست فناوری برای كاهش آلاینده ها است.


منبع:

1398/10/28
14:44:38
5.0 / 5
3755
تگهای خبر: سیستم , فناوری , هك , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Link website