مسابقه چاپ بافت های انسانی

مسابقه چاپ بافت های انسانی

لینك وبسایت: مركز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسابقه چاپ بافت های انسانی با استفاده از چاپگرهای زیستی را برگزار می نماید تا توسعه محصولات تجاری در این عرصه شتاب گیرد.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناسایی گروه های توانمند و خلاق برای توسعه بافت های انسانی، جذب سرمایه گذار و توسعه محصول تجاری از اهداف برگزاری این رویداد است. مركز فناوری های همگرا معاونت علمی در ادامه برگزاری رویداد توسعه بافت و چالش جوهرهای زیستی مبادرت به برگزاری این مسابقه كرده است. تمامی متخصصان حوزه مهندسی بافت و توسعه دهندگان بافت ها می توانند در این مسابقه شركت نمایند و فرصتی برای تبدیل ایده خود به محصولی تجاری داشته باشند. ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی نیز از برگزاری این رویداد حمایت می كند.
ایجاد بافت های مناسب و جایگزینی آنها با بافت های لطمه دیده با مهندسی بافت امكان پذیر می شود. این حوزه با عنایت به نیاز بالا به بافت و همین طور تعداد بسیار پایین افراد دهنده عضو در مقایسه با میزان نیاز به آن از اهمیت ویژه ای برخوردارست. البته یكی از جدیدترین روش ها در این عرصه تحقیقاتی، استفاده از چاپگرهای زیستی به منظور چاپ بافت زنده است.
در این روش، قابلیت طراحی داربست های مهندسی شده با استفاده از ابزارهای پیشرفته با قابلیت ایجاد هندسه ای پیچیده متناسب با بافت مورد نظر، وجود دارد. علاوه بر این، داربست ها با دقت هندسی بسیار بالا، بر اساس داده های به دست آمده از تصویربرداری های پزشكی مانند MRI، ایجاد می شود. توزیع مناسب سلول ها، ماتریس سلولی و بافت های متفاوت از مزایای چاپ زیستی سه بعدی است كه می تواند خیلی از مشكلات روش های مرسوم در مهندسی بافت را مرتفع كند.


منبع:

1398/10/09
13:43:07
5.0 / 5
3547
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , فناوری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Link website