معاون پژوهشی وزارت علوم:

عرضه نیازهای فناورانه دستگاه ها در نمایشگاه هفته پژوهش

عرضه نیازهای فناورانه دستگاه ها در نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش لینك وبسایت معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: در نمایشگاه هفته پژوهش رویدادهای مختلفی برای عرضه نیازهای فناورانه دستگاه ها برگزار می شود.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از مهر، مسعود برومند با اشاره به برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش، اظهار داشت: برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران، برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، برگزاری دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی، برگزاری نمایشگاه تخصصی كتب دانشگاهی همزمان با یكدیگر برگزار می گردد.
وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران، كارفرمایان و ایده های برتر در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» و روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه هم با عنوان «پژوهش، فناوری و مشاركت ملی» نام گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارسال ۲۶۷ درخواست از جانب پژوهشگران به این نمایشگاه، اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ مورد پذیرش شد. این افراد از حوزه های مختلفی مانند علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، كشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشكی، هنر و علوم پزشكی هستند.
برومند در ادامه بیان كرد: وزارت عتف تلاش می كند كه نیازهای دستگاه های دولتی را دریافت كند و این نیازها را در این نمایشگاه به مالكان و صاحبان فناوری ارائه نماید. این كار به شكلی بین بازار عرضه و تقاضا ارتباط دو سویه برقرار می كند.
وی درباره دستاوردهای نمایشگاه پیشین، اظهار داشت: سال قبل ۸۹ تفاهم نامه همكاری در این نمایشگاه منعقد شد كه از این تعداد ۱۹ تفاهم نامه قطعی، ۸ تفاهم نامه نهایی و ۶۲ تفاهم نامه لغو شد.
رئیس بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در ادامه تصریح كرد: سال قبل در این نمایشگاه ۳ هزار فناوری عرضه شد. ۴ تفاهم نامه همكاری با دیگر كشورها به امضا رسید و در نهایت ۱۸۵ میلیارد تومان فروش نهایی محصولات بود.
برومند همینطور اظهار داشت: در نمایشگاه امسال ۳۰ سازمان از شهرداری با ۳۰۰ نیاز، ۱۰ شركت از صندوق نوآوری و شكوفایی با ۵۰ نیاز و صندوق های پژوهش و فناوری با ۵۰۰ نیاز شركت می كنند تا نیازهای خویش را به مالكان ایده و فناوری ارائه نمایند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری رویدادهای نیازمحور در این نمایشگاه، اظهار داشت: در این نمایشگاه رویدادهای مختلفی برای عرضه نیازهای فناورانه دستگاه ها برگزار می شود. در این رویدادها ۳ هزار و ۵۰۰ فناوری عرضه می شود.
وی افزود: امسال نمایشگاه تخصصی كتب دانشگاهی با حضور ناشران معتبر داخلی برپا خواهد شد.

1398/09/24
22:56:31
5.0 / 5
3750
تگهای خبر: دستاورد , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Link website