فناوران مجله تصویری اخبار فناوری کشور است

فناوران مجله تصویری اخبار فناوری کشور است

به گزارش لینک وبسایت تهیه کننده «فناوران» اظهار داشت: این برنامه تلویزیونی بعنوان یک مجله تصویری در زمینه فناوری و صادرات آخرین خبرهای فناوری هفته را مرور می کند.


کارگردان و یکی از تهیه کنندگان برنامه فناوران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: صدها شرکت دانش بنیان، میلیونها تحصیل کرده دانشگاهی یا درحال تحصیل، ده ها طرح بزرگ از قبیل چرخه سوخت هسته ای، سلول های بنیادی، فناوری نانو و... در سراسر کشور وجود دارند که انقلاب اسلامی برای ایران به ارمغان آورده است.
حسین قطبی زاده اضافه کرد: دستاوردهای دانش و فناوری جوانان ایرانی در طول این مدت ایران را به رتبه پانزدهم در بین بیش از دویست کشور جهان رسانده و این مهم در حالی اتفاق افتاده که ما گرفتار تحریم مالی و تحریم علمی بوده ایم. حال با تمام این توصیفات شایسته است که در جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر توان علمی جوانان و مبتکران ایرانی، برنامه ای باکیفیت در رسانه ملی ساخته شود.
وی با اشاره به رویکرد اصلی برنامه فناوران که سنجش و بازنمایی جایگاه علم، فناوری و نوآوری در جامعه ایرانی است اضافه کرد: برنامه فناوران با هدف نمایش افق پیروزی جامعه ایرانی در امتداد جهاد علمی طراحی شده و باتوجه به سیاست های دولت جدید در امتداد پیشرفت صادراتی و ارز آوری، نگاه ویژه ای به جذب ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه گذاری فناوران داخلی دارد.
محمدحسن عبدی، تهیه کننده دیگر برنامه فناوران نیز افزایش همبستگی بین ایرانیان خارج از کشور و گروههای علمی و بالا بردن حس اطمینان به محصولات تولید داخل برای ایرانیان مقیم خارج را از اهداف مهم این برنامه برشمرد و اظهار داشت: تلاش ما این است تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خانه نوآوری و فناوری ایران، برنامه ای باکیفیت برای جذب بیننده و رقابت با برنامه های درحال پخش داخل و خارج از رسانه ملی بسازیم تا اگر کسی فرصت مطالعه کتاب و وب گردی ندارد بتواند با تماشای برنامه، آخرین خبرهای فناوری هفته را مرور کند و به روز باشد.
وی افزود: تا امروز ۶ قسمت برنامه روانه آنتن شده که با اقبال خوبی از طرف مخاطبان شبکه جام جم روبه شده است. اجرای برنامه را سینا هوشمندی و سردبیری آنرا مهدی انصاری بر عهده دارند.
برنامه های زنده جام جم بوسیله ماهواره Hotbird ۱۳C فرکانس ۱۰۷۷۵ در اروپا، ماهواره Galaxy ۱۹ فرکانس ۱۲۰۲۸ در امریکا و ماهواره Badr ۵ فرکانس ۱۲۲۸۴ در غرب آسیا قابل دریافت است.


منبع:

1401/01/19
11:51:44
5.0 / 5
463
تگهای خبر: دستاورد , سرمایه گذاری , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Link website