چاره دختر ۱۴ ساله برای نقاط كور خودرو ها

چاره دختر ۱۴ ساله برای نقاط كور خودرو ها

لینك وبسایت: دختری 14 ساله در ایالت پنسیلوانیای آمریكا توانست چاره ای را برای غلبه بر مشكل وجود نقاط كور خطرناك در بعضی خودرو ها بیابد.



به گزارش لینك وبسایت به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، آلیانا گسلر با ابداع این روش به مشاهده افراد و خودروهایی كمك می نماید كه معمولا در دو سوی چپ و راست خودرو و در مقابل چارچوب فلزی آن قرار می گیرند و به همین علت توسط راننده دیده نمی شوند. بررسی ها نشان میدهد كه بخش زیادی از تصادف های ترافیكی به سبب همین مشكل رخ می دهند.
در برخی خودرو های جدید برای حل مشكل مورد اشاره از سیستمی موسوم به اطلاع رسانی نقطه كور استفاده می شود كه حاوی سنسوری برای شناسایی عابران پیاده، وسایل نقلیه و دوچرخه سواران است. به دنبال شناسایی این افراد پیام آگهی صوتی، بصری یا متنی ارسال می شود.
اما در روش جدید یك دوربین در پشت چارچوب كوركننده دید راننده نصب می شود و دوربین تصاویر ویدئویی خودرا بوسیله یك ویدئو پروژكتور به صورت دائمی بر روی همان چارچوب به نمایش درمی آورد. بدین سبب راننده قسمتی از محیط اطراف را كه در پشت چارچوب پنهان شده می تواند بوسیله دوربین بر روی همان چارچوب بطور آنی و لحظه به لحظه مشاهده كند.
این مجموعه با استفاده از یك دوربین، یك پروژكتور و یك چاپگر سه بعدی برای طراحی بخشی خاص و افزودن آن به پروژكتور برای افزایش دقت پخش تصاویر در داخل خودرو تولید شده است. مجری این طرح كه در یك رقابت ملی نوآوری در آمریكا شركت كرده، برنده جایزه بنیاد ساموئلی به ارزش ۲۵ هزار دلار شده است.


منبع:

1398/08/11
21:06:15
5.0 / 5
3794
تگهای خبر: دوربین , سیستم , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Link website