پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی ریرا تا شهریورماه

پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی ریرا تا شهریورماه

به گزارش لینک وبسایت، مسئول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام نمود: با همکاریهای صورت گرفته، ایران خودرو، پاپلوت پلت فرم خودروی متصل را بر روی یک نمونه خودروی «تارا» به همراه قابلیت تماس اضطراری (E-Call) پیاده سازی می کند.


شهاب خدامرادی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به برگزاری دومین جلسه پیگیری پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) در محل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل، اظهار داشت: این جلسه با عنایت به ضرورت نقش آفرینی و تعامل تمامی ذی نفعان مرتبط در پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) و اهمیت ایجاد زیرساخت مخابراتی جهت برقراری ارتباط دو طرفه متشکل از صوت و داده برگزار شد و در آن نمایندگان گروه خودروسازی ایران خودرو، اپراتورهای تلفن های همراه و سازمان امداد و نجات هلال احمر و گروه امداد خودرو حضور داشتند و به هم اندیشی و تبیین وظایف هر یک از سازمان های ذی ربط در مورد پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (E-Call) پرداختند.
وی افزود: در این نشست عنوان شد که از جانب شرکت ایران خودرو پلت فرم خودروی متصل بر روی یک نمونه خودروی «تارا» به صورت پایلوت همراه با قابلیت تماس اضطراری(E-Call) توسط شرکت ایران خودرو پیاده سازی شده است. این پلت فرم با همکاری جهاد دانشگاهی شریف توسعه داده شده و تست بخش های نرم افزاری و سخت افزاری آن همچون قابلیت امداد برخط (B- Call) در ارتباط با مرکز امداد خودروی ایران با موفقیت انجام شده است. در زمینه سخت افزار پلتفرم، استاندارد R144 در مرکز ایتراک (شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه های خودرو) در حال انجام می باشد.
خدامرادی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات موجود در پیاده سازی این سامانه، ارتباط End to End در هنگام تماس چه در حالت با سیمکارت و چه بدون آن با شماره ۱۱۲ است، خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل نیازمند زیرساخت مخابراتی با توانایی برقراری ارتباط صوتی و تبادل داده به صورت همزمان داریم که هم اکنون این زیرساخت در کشور وجود ندارد.
مسؤول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، افزود: در این نشست مقرر شد در گام نخست، ظرف مدت یک هفته جلسه ای بین اپراتورهای همراه اول و مرکز امداد و نجات سازمان هلال احمر تشکیل و در مورد تجهیز دو مرکز به InBand Modem جهت تبادل داده و برقراری ارتباط صوتی دوطرفه بعنوان زیرساخت پیاده سازی سامانه تماس اضطراری برگزار گردد.
وی تصریح کرد: همینطور اپراتور همراه اول متعهد به سرمایه گذاری و تجهیز مرکز امداد و نجات استان البرز و اپراتور ایرانسل متعهد به سرمایه گذاری و تجهیز مرکز امداد و نجات استان سمنان به InBand Modem به منظور انجام تست های پایلوت سامانه (E-Call) شدند.
خدامرادی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری انجام شده توسط اپراتورها، گروه صنعتی ایران خودرو هم متعهد به راه اندازی خط تولید انبوه سامانه (E-Call) بر روی خودرو «ریرا» تا شهریور ماه سالجاری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تا یک ماه آینده زیرساخت تست فنی به پایان برسد و در مراحل بعد، ابعاد و مشخصات فنی سامانه ضمن ارسال به سازمان تنظیم مقررات رادیویی جهت بررسی، توسط معاونت حمل و نقل وزارت صمت به اطلاع وزیر صمت برسد.




منبع:

1402/03/08
12:25:24
5.0 / 5
108
تگهای خبر: اپراتور , اقتصاد , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Link website